Iskolánk 2020-ban is sikeresen pályázott Erasmus+ KA1-e projektjének támogatására. Sajnos a képzéseken való részvételt a tavalyi vírushelyzet meghiúsította, és idén is sokáig kétséges volt, hogy meg tudjuk-e valósítani a pályázatban eredetileg szereplő mobilitásokat. Végül, jelentős helyszínt és a képzések tematikáját is érintő változásokkal ugyan, de a kollégák 2021 nyarán, illetve az őszi hónapokban részt tudtak venni olyan képzéseken, amelyek a projekt eredeti célkitűzései megvalósításához hozzájárulhatnak.
A projekt összefoglalása – részlet a pályázatból:
„Tovább a modern 21. századi iskola megteremtéséhez vezető úton: módszertani megújulás, idegen nyelvi készségekfejlesztése és az iskolai légkör javítása” – ezt a címet adtuk a budapesti Eötvös József Gimnázium 2020-as Erasmus+ KA1 projektjének, amelyben az intézmény kilenc szaktanára vesz részt, elsősorban nyelvtanárok és egy természettudományokat oktató kolléga. A projekt, ahogy ez a címben is megjelenik, folytatni kívánja az előző projekt által megkezdett utat, és erősen támaszkodik annak tapasztalataira. A projekt célja, hogy a résztvevők igényeinek kielégítése mellett hatékonyan hozzájáruljon az intézmény fejlesztési céljainak eléréséhez. Az intézményi célok középpontjában továbbra is olyan, a gimnázium szellemiségét és értékeit megőrző, modern, a digitális tudást, az idegen nyelvek ismeretét és a 21. századi készségek fejlesztését szem előtt tartó, tanulóközpontú pedagógiai gyakorlat megvalósítása áll, amely lehetővé teszi a diákok magas szintű felkészítését a 21. század és annak munkaerőpiaci kihívásaira. E célkitűzés végrehajtásához egyrészt szakmailag felkészült, jó mentálhigiénés állapotban
levő, motivált tantestületre van szükség, másrészt, ezzel szoros összefüggésben, olyan pozitív iskolai légkör kialakítására, amely lehetővé teszi, hogy az újító törekvések kibontakozhassanak.
levő, motivált tantestületre van szükség, másrészt, ezzel szoros összefüggésben, olyan pozitív iskolai légkör kialakítására, amely lehetővé teszi, hogy az újító törekvések kibontakozhassanak.
A projektet alkotó szakmai továbbképzések és az angol nyelvtanfolyam hozzájárulnak e kettős igény kielégítéséhez. A kurzusokon érintett témák, elsősorban a tanulói motiváció növelése innovatív módszertan, digitális alkalmazások, a vizualitás, a humor, a kreativitás és problémamegoldás felhasználásával, a készségfejlesztés tanórai lehetőségei, a konfliktuskezelés és az iskolai erőszak megelőzésének eszközei, a tanárok motivációjának és jóllétének megőrzésére szolgáló életvezetési stratégiák, szorosan illeszkednek a vázolt intézményi célok megvalósításához. A résztvevők a képzések során egyrészt fejleszthetik pedagógiai kompetenciáikat, másrészt a nemzetközi környezetben fejlődik idegennyelv-tudásuk (különösen az angol nyelvi ismereteiket az angol munkanyelvű kurzusok, illetve az angol nyelvtanfolyam következtében), valamint országismeretük. Az új közeg a szakmai fejlődésük mellett pozitívan hat szociális és interperszonális készségeikre is. Az így feltöltődött, motivált, a 21. századi tanítási módszereket ismerő tanárok képesek a tanulóik motivációját növelni, akik így nagyobb kedvvel vesznek részt a tanulási/tanítási folyamatban. Ezáltal még eredményesebbek lesznek a tanórák, nő az oktatás minősége, javul a tanár-diák kapcsolat és mindkét fél elégedettsége. Mindez javítja az osztálytermi és iskolai légkört, ami az intézmény fontos célkitűzése, hiszen a tanárok és diákok jólléte, valamint az oktatás minősége ettől elválaszthatatlan”
Az Erasmus+ KA1 projekt Facebook oldala: https://www.facebook.com/e5vos.erasmus/
A résztvevő kollégák beszámolói a képzésekről – 2020.

A projekteket az Európai Bizottság támogatta. A kiadványokban megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.