Hatévfolyamos osztályok (A és B)

A 1992 óta működő hat évfolyamos képzésünk célja, hogy diákjainkat a kiskamaszok életkori sajátosságaira építve, a felesleges tantárgyismétléseket elkerülve, fokozatosan és alaposan felkészítse őket a középiskolai és felsőoktatási kihívásokra. A tantárgyak és témakörök egyeztetett feldolgozása lehetőséget ad arra, hogy diákjaink nyugodtabb tempóban, jól ütemezett szakaszokban fejlődjenek.

Tanulási szakaszok

  • Alapozó szakasz (7–8. évfolyam):
    Az első két évben a célok közé tartozik:
    • Tanulási módszerek elsajátítása és az iskolai munka alapjainak megértése,
    • Az egyes tantárgyak speciális nyelvezetének és módszereinek megismerése,
    • Sokoldalú tapasztalatszerzés: kísérletek, játékok, megfigyelések, csoportos feladatok.
  • Orientáló szakasz (9–10. évfolyam):
    Az orientálás során a diákok szabadabban kipróbálhatják érdeklődési területeiket, mélységeiket. Célunk, hogy:
    • Választható plusz órákat kapjanak magyarból vagy matematikából,
    • A tudásszintnek megfelelő csoportbontások és tehetséggondozó foglalkozások segítségével kísérletezhessenek,
    • Önálló döntéseket hozzanak és felelősségteljesen vegyenek részt saját tanulmányaik alakításában.
  • Fakultációs szakasz (11-12. évfolyam):
    Az utolsó két évben a diákok már a pályaválasztásra irányuló célkitűzéseikkel összhangban, intenzívebben készülhetnek a kétszintű érettségire. Itt kezdődnek az intenzív felkészítő órák és személyre szabott oktatás, hogy a diákok a legjobb eredményt érjék el az érettségin.

Az óraterv alapelvei

  • A tantárgyak jelentős részét az alsóbb évfolyamokon bontott csoportokban tanítjuk.
  • Iskolánkban a két idegen nyelv tanulása kötelező.
    • Az első nyelvet a diákok hat éven át, a második nyelvet pedig az utolsó négy évben tanulják.
    • Az első nyelvből célunk a nyelvvizsgaszintű tudás elérése.
    • A második nyelvként a diákok az angol, német, latin, orosz, francia, olasz közül választhatnak. A nyelvi órák évfolyamszinten bontottak, így mindenki a tudásszintjének megfelelő csoportban tanulhat.
    • A 7. és 8. évfolyamon kizárólag az első idegen nyelv oktatása zajlik.

Az óraszámok

műveltségi
terület
tantárgy 7. évfolyam 8. évfolyam 9. évfolyam 10. évfolyam 11. évfolyam 12. évfolyam
helyi tanterv
szerinti óraszám
helyi tanterv
szerinti óraszám
helyi tanterv
szerinti óraszám
helyi tanterv
szerinti óraszám
helyi tanterv
szerinti óraszám
helyi tanterv
szerinti óraszám
magyar nyelv és irodalom magyar nyelv és irodalom 3/3 3+1/1 3/3 4/4 4 4
matematika matematika 4/4 3/3 3/3 3/3 3 3
történelem és állampolgári ismeretek történelem 2/2 2/2 2 2 3 3
állampolgári ismeretek 0 1 0 0 0 1
etika / hit- és erkölcstan etika / hit- és erkölcstan 1 1 0 0 0 0
természet-tudomány és földrajz kémia 2/2 1,5/1,5 2/2 2/2 0 0
fizika 2/2 1/1 2/2 3/3 0 0
biológia 1/1 2/2 2/2 3/3 0 0
földrajz 2 1 2 1 0 0
Idegen nyelv első élő id. nyelv 4/4 4/4 4/4 3/3 4/4 4/4
második id. nyelv 0 0 3 3 3 3
művészetek ének-zene 1 1 1 1 0 0
vizuális kultúra 1 1 1 1 0 0
dráma és színház 1 0 0 0 0 0
mozgóképkultúra és médiaismeret 0 0 0 0 0 0
művészetek 0 0 0 0 1 1
technológia technika és tervezés 0 1/1 0 0 0 0
digitális kultúra 1/1 1/1 2/2 1/1 2/2 0
testnevelés és egészségfejlesztés testnevelés 5 5 5 5 5 5
  közösségi nevelés (osztályfőnöki) 1 1 1 1 1 1
kötött célú órakeret 0 0 0 0 4 4
szabadon tervezhető órakeret 2 2 2 + kisfakt kisfakt 4 5
heti óraszám 31 30,5 33 + 1 34+1 30 + 4 29 + 5