A 1992 óta működő hat évfolyamos képzésünk célja, hogy diákjainkat a kiskamaszok életkori sajátosságaira építve, a felesleges tantárgyismétléseket elkerülve, fokozatosan és alaposan felkészítse őket a középiskolai és felsőoktatási kihívásokra. A tantárgyak és témakörök egyeztetett feldolgozása lehetőséget ad arra, hogy diákjaink nyugodtabb tempóban, jól ütemezett szakaszokban fejlődjenek.
Tanulási szakaszok
- Alapozó szakasz (7–8. évfolyam):
Az első két évben a célok közé tartozik:
-
- Tanulási módszerek elsajátítása és az iskolai munka alapjainak megértése,
- Az egyes tantárgyak speciális nyelvezetének és módszereinek megismerése,
- Sokoldalú tapasztalatszerzés: kísérletek, játékok, megfigyelések, csoportos feladatok.
- Orientáló szakasz (9–10. évfolyam):
Az orientálás során a diákok szabadabban kipróbálhatják érdeklődési területeiket, mélységeiket. Célunk, hogy:
-
- Választható plusz órákat kapjanak magyarból vagy matematikából,
- A tudásszintnek megfelelő csoportbontások és tehetséggondozó foglalkozások segítségével kísérletezhessenek,
- Önálló döntéseket hozzanak és felelősségteljesen vegyenek részt saját tanulmányaik alakításában.
- Fakultációs szakasz (11-12. évfolyam):
Az utolsó két évben a diákok már a pályaválasztásra irányuló célkitűzéseikkel összhangban, intenzívebben készülhetnek a kétszintű érettségire. Itt kezdődnek az intenzív felkészítő órák és személyre szabott oktatás, hogy a diákok a legjobb eredményt érjék el az érettségin.
Az óraterv alapelvei
- A tantárgyak jelentős részét az alsóbb évfolyamokon bontott csoportokban tanítjuk.
- Iskolánkban a két idegen nyelv tanulása kötelező.
- Az első nyelvet a diákok hat éven át, a második nyelvet pedig az utolsó négy évben tanulják.
- Az első nyelvből célunk a nyelvvizsgaszintű tudás elérése.
- A második nyelvként a diákok az angol, német, latin, orosz, francia, olasz közül választhatnak. A nyelvi órák évfolyamszinten bontottak, így mindenki a tudásszintjének megfelelő csoportban tanulhat.
- A 7. és 8. évfolyamon kizárólag az első idegen nyelv oktatása zajlik.
Az óraszámok
műveltségi terület |
tantárgy | 7. évfolyam | 8. évfolyam | 9. évfolyam | 10. évfolyam | 11. évfolyam | 12. évfolyam |
helyi tanterv szerinti óraszám |
helyi tanterv szerinti óraszám |
helyi tanterv szerinti óraszám |
helyi tanterv szerinti óraszám |
helyi tanterv szerinti óraszám |
helyi tanterv szerinti óraszám |
||
magyar nyelv és irodalom | magyar nyelv és irodalom | 3/3 | 3+1/1 | 3/3 | 4/4 | 4 | 4 |
matematika | matematika | 4/4 | 3/3 | 3/3 | 3/3 | 3 | 3 |
történelem és állampolgári ismeretek | történelem | 2/2 | 2/2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
állampolgári ismeretek | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | |
etika / hit- és erkölcstan | etika / hit- és erkölcstan | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
természet-tudomány és földrajz | kémia | 2/2 | 1,5/1,5 | 2/2 | 2/2 | 0 | 0 |
fizika | 2/2 | 1/1 | 2/2 | 3/3 | 0 | 0 | |
biológia | 1/1 | 2/2 | 2/2 | 3/3 | 0 | 0 | |
földrajz | 2 | 1 | 2 | 1 | 0 | 0 | |
Idegen nyelv | első élő id. nyelv | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 3/3 | 4/4 | 4/4 |
második id. nyelv | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
művészetek | ének-zene | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 |
vizuális kultúra | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | |
dráma és színház | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
mozgóképkultúra és médiaismeret | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
művészetek | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | |
technológia | technika és tervezés | 0 | 1/1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
digitális kultúra | 1/1 | 1/1 | 2/2 | 1/1 | 2/2 | 0 | |
testnevelés és egészségfejlesztés | testnevelés | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
közösségi nevelés (osztályfőnöki) | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
kötött célú órakeret | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 | |
szabadon tervezhető órakeret | 2 | 2 | 2 + kisfakt | kisfakt | 4 | 5 | |
heti óraszám | 31 | 30,5 | 33 + 1 | 34+1 | 30 + 4 | 29 + 5 |