Kedves diákunk!
2019. március 8-án, a szóbeli felvételi pénteki napján azok a 7-11. osztályos diákok, akik aznap nem segítők a szóbeli felvételin, pályaorientációs intézménylátogatásokon vesznek részt. A programok leírása az alábbi táblázatban érhető el (@e5vos.hu azonosítóval).
Érdemes választanod néhányat, ahova szívesen elmennél. A programok egyikére előzetesen regisztrálnod kell itt a honlapon hétfő délutántól szerda estig. A regisztrációs űrlapon az adott időpontban még férőhellyel rendelkező programok láthatók, melyekből egyet tudsz választani.
A látogatható intézmények és programok (módosított) táblázata (csak e5vos.hu azonosítóval érhető el).
Kedves Diákunk! Kedves Szülők!
A PályaProgram X. évfolyama keretében a 10. évfolyamosok számára idén ötödik alkalommal szerveztük meg a pályaismereti találkozókat. Közel 180 diákunk ismét kötelező, mégis választható formában regisztrálhatott az egyes rendezvényekre.
A 2009 óta zajló /2009-2014 között kizárólag fakultatív, 7-12 .évfolyamosainknak meghirdetett/ programok során diákjaink későbbi, első/!/ sikeres pályaválasztásának támogatása érdekében az alábbi célokat fogalmaztuk meg:
- pályaismeret bővítése, mely a pályaorientáció és –választás egyik alapja
- független, elhivatott szakemberektől hiteles információk szerzése
- érdekes sorsok, karrierek megismerése
- a munka – mint érték és örömforrás
- bepillantás a munka világába
- az aktuális munkaerőpiac egy-egy szegmensének megismerése
- gyakorlati tapasztalatok megismerése
- új lehetőségekbe bepillantás
- az életen át tartó tanulás szerepének tudatosítása
- más szakmák megismeréséhez szempontok adása, erre ösztönzés
- közvetve az önismeret fejlesztése
- attitűd változása /diák, szülő, pedagógus/
- motiváció, érdeklődés és nyitottság fokozása, közvetve a bizonytalanság,ill.az esetleges szorongás csökkentése
- diákok egymás között beszélgetésének kezdeményezése és támogatása
- iskolai keretek között a felsőoktatási lehetőségek megismerése /egyetemi képzések „szubjektív” bemutatása/
- információk szerzése, azok szelektálásnak és integrálásának támogatása
- otthoni beszélgetések kezdeményezése, támogatása.
A témanap évente közel 180 tanítványunknak szól. Minden diákunk színes érdeklődésének megfelelő igényét nem tudjuk teljesíteni. A független és elhivatott szakemberektől azonban hiteles, más szakmák megismerésében is alkalmazható, hiteles információkat kapnak, tehát a programot gondolatébresztőnek szánjuk.
Ez a tanév ismét kísérleti évnek számít, hiszen a Szülői Választmány segítségén kívül új utakon is hívhattunk vendégeket. A PP 2018/2019 forgatókönyvét a hatályos adatvédelmi törvény értelmében a diákok és a szülők körében kizárólag „zárt”rendszerben népszerűsítettük. Támogatóink a nap részleteiről helyben tájékozódhattak.
Köszönjük, hogy 14 vendégünk több előadást vállalt volna. A rendkívül széles kínálat miatt – s ez sajnálatos, egyben bizonyos szempontból örömteljes – nem minden felajánlással tudunk élni. Megértésükért utólag is köszönettel tartozunk.
A PP 10.évfolyamosoknak szánt programjának igényes tartalmát idén is vendégeinknek köszönhetjük!
Egy kis statisztika:
- A három idősávban 42 vendégünk támogatása révén összesen 41 előadást szerveztünk / Egy előadó – sajnos – nem tudott eljönni. /
- Az előadók közül hét szülő a Szülői Választmány segítségével, valamint külön felkérésre vállalkozott pályaismereti beszélgetésekre.
- 33 szakember az iskolánktól jelenleg teljes független szakember (nem szülő). Közülük néhányan volt diákjaink. 22 támogatónkkal a szervezésben segítő kollégám megkeresésére találkozhattunk.11 előadónk külön felkérésre látogatott el hozzánk.
- Két előadó volt tanítványunkként fogadta el meghívásunkat.
Tartalmi összefoglaló- számokban:
érintett szakterületek | előadások száma összesen |
műszaki és természettudományi | 8 |
gazdaság, közgazdaság, HR, marketing | 10 |
informatika | 5 |
egészségügy | 3 |
bölcsészet és jogtudomány | 4 |
művészet és média | 6 |
kultúra, művészet és vendéglátás | 1 |
karrierépítés és jövőkutatás | 4 |
összesen: | 41 |
A hatásvizsgálatról
A program hatásvizsgálatát ismét elvégeztük. A tapasztalatokat, a szöveges javaslatokat, jogos véleményeket a következő évek gyakorlatába szeretnénk beépíteni. A hitelesebb kép érdekében a diákoktól – elvileg – „kötelezően”, míg az előadóktól, szülőktől, valamint a programban aktív szerepet vállaló pedagógusoktól önkéntes válaszokat kértünk.
Megjegyzések:1. Az adatokat külön dokumentumokban adjuk közre; azok értelmezését az olvasóra bízzuk. 2. A PP általános értékelésére, valamint a január 29. nap lebonyolítására utaló kérdéseket és mutatókat a táblázatokban piros színnel emeltük ki.
A mérés kapcsán összegző gondolat:
- A program céljait, tartalmát, a nap lebonyolítását a vizsgált csoportok hasonlóan ítélik meg.
- A diákok, szakemberek, szülők, pedagógusok véleménye legjelentősebb mértékben a pályaismereti foglalkozások kezdésének megítélésében van. (diák:11. kérdés; előadó:7. kérdés; szülői:8.kérdés; tanári:9.kérdés)
A PP 2018/2019 10.évfolyamosok programjának különböző szakaszában nyújtott támogatásért, együttműködésért köszönetünk:
- a folyamatos együttműködésért a Szülői Választmány 10.évfolyamot képviselő tagjainak
- minden támogatónknak,vendégünknek, előadónknak
- az ELTE Kancellária, a BME, a BGE, a PPKE munkatársainak a szervezésben nyújtott segítségért
- az előadások szervezéséért Kiss Csaba kollégánknak
- a nap elkészítésében a regisztrációért felelős kollégának, négy osztályfőnöknek és a rendszergazdáknak
- a program lebonyolításában aktív szerepet vállaló osztályfőnököknek, valamint felügyelő tanároknak
- a témanapon elengedhetetlen technikai segítségért technikusunknak
- a vendégeket kalauzoló diákok jelentős csoportjának (10.a,b,d,e)
- a fénymásolásban segítő kolléganőnek
- az anyagi támogatásért az Eötvös József Alapítványnak
- az iskolavezetésnek a sokrétű támogatásért.
Visszajelzések: diákoktól, előadóktól, szülőktől, tanároktól
Budapest, 2019. március, Szabó Csilla
pedagógiai,valamint munka- és pályalélektani tanácsadó szakpszichológus, iskolapszichológus