Közösségek

Az Eötvös DÖ, ha nem is a mai formájában, de már több, mint 50 éves múltra tekinthet vissza. Ezalatt volt, hogy főként az érdekképviseleti, máskor inkább a programszervezési mozgalmat vezette. Mostani felépítése szerint az osztályok képviselőket küldenek a DÖ Parlamentbe, amely havonta ülésezik és évente minden diák számára nyitott szavazással választ DÖ Elnököt. Az Elnök vezeti a Kormányt, aminek a fő feladata az iskolai programok lebonyolítása.

A DÖ elnökeként nagyon sok energiát fektetek bele, de mind megéri amikor látom, hogy milyen jól sikerült egy adott esemény, vagy ha értékelik a kisebb törekvéseket a jobb suli felé. Sok érdekes és kedves emberrel volt szerencsém együtt dolgozni a DÖ miatt, sokukkal barátságokat alakítottam ki és a lista csak nő és nő. (Simonyi Vencel, 11.B)

Eötvös Diák

Az 1930-ban indult Eötvösdiák minden jótollú diákunknak lehetőséget ad tehetségének kipróbálására. Cikkek írásában vagy számítógépes szerkesztésben, fotók készítésében jeleskedhetnek tanítványaink. Művük, az évente megjelenő újság, az iskola minden diákjához eljut. Az újság keretein belül évente pár gyűlésen együtt játszunk és ötletelünk, témákat és szavakat keresünk, amik mentén elindulhat az alkotás. Nagyon szabad, hogy ki mit ír, nagyjából mindent lehozunk: verset, novellát, cikket, interjút és felméréseket is. Utána készülnek hozzájuk rajzok, a tördelők megtervezik a szám kinézetét, és legközelebb a nyomdából jött újságját olvashatja mindenki.

Érdekel az írás, aminek egyik lehetősége egy újságban való működés. Nagyon örülök a lehetőségnek, hogy gimnáziumban kipróbálhatom magam, és gyakorolhatok, tanulhatok a többiektől róla. Emellett nagyon jó érzés látni megjelenni az írásaimat, és amikor odajönnek hozzám az emberek, hogy visszajelezzenek nekem. (Varga Villő Eleonóra, 10.F)

Média Brigád

Az Eötvös Média célja, hogy az iskola által rendezett programokról képek, videók készüljenek és ezek eljussanak az érdeklődőkhöz, illetve bekerüljenek az archívumba. Emellett pedig közös fotós és/vagy videós tevékenységeket szerveznek, fotografikus lehetőségeket biztosítanak a tagok számára.

Médiásnak lenni felelősségre tanít, hiszen egymásra vagyunk utalva, számítunk egymás jelenlétére, és minőségi munkájára. A mi kezünkben van az, hogy milyen képek születnek egy-egy eseményen. Ez azonban nem teher, hanem alkalom a fejlődésre. (Kocsis Kamilla, 11.F)

Kórus

Egy iskolában a nevelő-oktató munkán kívül kiemelt szerepe van azoknak a tanórán kívüli tevékenységeknek, amelyek közösségépítő célt szolgálnak. Az Eötvös Kórus ennél sokkal több, hiszen életreszóló barátságok jönnek létre a közös éneklés és alkotás által. A gimnázium kórusa hatalmas múltra tekinthet vissza. Az Ifjúsági Dalkört 1879-ben alapították, és az azóta eltelt 149 évben az énekkar számos sikert ért el határainkon innen és túl. Az énekkari tagok lelkesedése azóta is töretlen, akiket egy összetartó közösséggé formált az együtténeklés öröme.

Nekem a kórus a közös éneklés öröméről szól. Mindig jó érzés a velem hasonlóan vélekedőkkel időt tölteni és közösen zenélni. (Kollmann Janka, 10.A)

Kórház Suli

A KórházSuli egy olyan program, ami az országban segít olyan gyerekeknek, akik valamilyen betegség miatt hosszabb időre kimaradnak a tanulásból. Egyetemisták, mentortanárok és középiskolások állnak a segítői oldalon, ezek közül a suliban mi is részesei lehetünk ennek a folyamatnak. Gimisként lehetőségünk van arra, hogy egy online felületen, az úgynevezett Témabazárból kiválasszunk nekünk tetsző tantárgyakból egy-egy témát, amit feldolgozunk, és egy fiatalos, közvetlen tananyagot alkotunk belőle. Ezen kívül kilencedikesként már élőben is korrepetálhatunk gyerekeket, a Mexikói úti Mozgásjavító Intézetből. A tanítás mellett rengeteg közösségi programban vehetünk részt, például koncerteken, kiállításokon vagy akár jótékonysági futáson is.

A Kórházsuli által egy közösség részese lehetek, a tananyagok készítése során elmélyülhetek az adott témában és számos különböző programban vehetek részt. A képzések és események során rengeteg új embert ismerhetek meg, emellett pedig a programok szervezésében is tapasztalatot szerezhetek. (Sövegjártó Zsófi, 11.B)

GH

Az Eötvös Tábor alapítása (1958) óta nyári kisegítő fizikai munkát végző, legalább 9. évfolyamot végzett diákjaink lehetősége, amely ma már beszámítható az Iskolai Közösségi Szolgálatba is. Általában június 20. és augusztus 31. közötti időszakban 8-11 napos turnusokban, kb. napi 6 órát dolgoznak a 6 fős (2 lány és 4 fiú) GH-KT csapatok egy Eötvös tanár vezetésével. Amellett, hogy a diákok segítik a tábor életét, beletanulnak a csapatmunka örömébe, megismerkednek a házi és ház körüli munkák rejtelmeivel (a rend és a tisztaság megőrzése, kerti munkák, balesetek megelőzése, vízi eszközök karbantartása, bérlésének nyilvántartása, sporteszközök kezelése, apróbb szerelési feladatok).

MUN-Club

A MUN a Model United Nations rövidítése, vagyis az ENSZ működését modellezzük. Minden kedden megvitatunk egy olyan aktuális témát, amivel az ENSZ is foglalkozik, legyen az biztonságpolitika, emberi jogok, globális felmelegedés, gazdasági felzárkóztatás és még sok más. Minden diák egy-egy ország delegáltjaként vesz részt angol nyelvű vitákon, ahol az adott ország valós álláspontját kell képviselnie. Évente többször (pandémiás időszakokat leszámítva) külföldi MUN konferenciákat látogatunk meg, ahová a világ minden szegletéből érkeznek diákok, hogy a legsürgetőbb problémákról vitatkozzanak. Ezek az alkalmak kiváló lehetőségeket nyújtanak arra, hogy új emberekkel ismerkedjünk meg. A MUN-Clubon ezen felül gyakran tartunk előadásokat, beszélgetéseket és játékokat, ezzel teret biztosítva a politika, történelem, jog és gazdaság kedvelőinek arra, hogy egy barátságos közegben osszák meg gondolataikat és véleményeiket.

A külföldi konferenciák és a BIMUN (az Eötvös által megrendezett MUN konferencia) a középiskolás éveim legjobb pillanatait nyújtották, életre szóló élményekkel és barátságokkal lettem tőlük gazdagabb. (Gonda Dániel, Gurvitz Lia)

Kosárlabda csapat

Lány kosárlabda csapatunk, heti 2 alkalommal edz, a 8-9. órában. A diákolimpián indulunk minden évben az amatőr – és ha van megfelelő létszámú igazolt egyesületis versenyző -, a profi kategóriában is. Amatőrben a 2. helyen szoktunk végezni.

A kosárcsapat azért különleges számomra, mert amellett, hogy azzal a sporttal foglalkozhatok, ami igazán sokat jelent nekem, egy olyan összetartó, minden szempontból segítőkész csapat tagja lehetek, ahol mindenki támogatja a másikat, s ahol igaz barátságok születnek. (Szajkó Gitta, 9.B)